عملیات امدادونجات آتش‌نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی هوای کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمامی معابر شهری مشهد باز است (۳٠ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پیامد‌های بارندگی بی‌سابقه مشهد در روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خانه فردوسی کجاست؟ | درباره یک خانه تاریخی در روستای پاژ مطالبات مردم تپه سلام، مهدی و شهرک قدس مشهد در طرح شهید اصلانی حفاظت از کمربند سبز برای جلوگیری از تغییر کاربری پیام تسلیت شهردار مشهد در پی جان باختن تعدادی از شهروندان در سیل اخیر قدردانی شهردار مشهد از خادمان شهری پس از بارش سیل‌آسای امروز | شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کنند + فیلم گزارش ۳۱ نقطه آبگرفتگی معابر در سطح شهر مشهد طی بارندگی امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا مدارس مشهد و خراسان رضوی فردا یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آماده‌باش نیرو‌های خدمات شهری تا بازگشت کامل مشهد به شرایط عادی + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲۲ میلی‌متر بارش در مشهد طی ۳۰ دقیقه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد مقدس: آب‌گرفتگی سطح شهر در حال کنترل است + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکنون حدود ۵ هزار زائر پیاده وارد مشهد شدند (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) سرویس‌دهی ویژه مترو مشهد به سمت فرودگاه و راه‌آهن + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت سرخس پس از بارش باران و جاری شدن سیل از زبان فرماندار | خسارت مالی، نامعلوم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس از باران سیل آسا شهر در آرامش نسبی است| خسارت جانی در سیل مشهد نداشتیم(۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) آخرین وضعیت طرقبه و شاندیز پس از بارش شدید باران از زبان فرماندار | یک نفر از مرگ حتمی نجات یافت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم
سرخط خبرها

۱۰ خط اتوبوسرانی مشهد رایگان شد | انتصابات در شهرداری سریعتر انجام شود

  • کد خبر: ۱۷۲۴۶۵
  • ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
  • ۵
۱۰ خط اتوبوسرانی مشهد رایگان شد | انتصابات در شهرداری سریعتر انجام شود
در هشتاد و سومین جلسه شورا، شهرداری مشهد مکلف شد، نسبت به اجرای طرح در گام اول ۱۰ خط از خطوط منتهی به حرم مطهر و حاشیه شهر را به صورت نمونه اجرا کند، همچنین ظرف مدت سه ماه مطالعات جامع اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را انجام داده و نسبت به آماده‌سازی مدل اقتصادی و تامین منابع لازم ظرف مدت مذکور اعلام کند. اجرای کامل طرح از ابتدای سال ۱۴۰۳ الزامی است.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن موحدیان در هشتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: گسترش فرهنگ ولایت و ایجاد پیوند عمیق بین مردم به ویژه نسل جوان از جمله اهدافی است که بر پایه برنامه‌های گرامیداشت غدیر باید باشد و باید به آن توجه جدی شود و گرامیداشت غدیر به منزله احیای مدیریت اسلامی است. 
 رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: هنگامی که از روز غدیر صحبت می‌کنیم باید از افرادی که در این زمینه پژوهش کردند نام ببریم نمونه آن حضرت علامه امینی هستند که کتاب الغدیر را با زحمات و مشقات زیادی نوشته است. امیدوارم در این دهه ولایت و امامت سازمان فرهنگی شهرداری با برنامه ریزی که دارد بتواند به معنای واقعی این روز را به مردم معرفی کند.

وی ضمن اشاره به ١۴ تیر ماه روز قلم و تبریک این روز به نویسندگان، گفت: ١٧ سال است ١۴ تیرماه به روز قلم نامگذاری شده است. علاوه بر ارزش قلم باید حرمت قلم نیز مورد توجه قرار گیرد. نویسندگانی که در این عرصه کار می‌کنند انسان‌هایی شریف هستند و کتاب‌های خوبی ارائه کردند. گاهی حرمت قلم رعایت نمی‌شود و مطالبی نوشته می‌شودمه خلاف فطرت انسان‌ها و رسالت انبیا الهی است.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم این روز بی ارتباط با روابط عمومی نیست مجموعه که بخشی از رسالت آن‌ها گره خورده است به قلم خبرنگارانی که عمکلرد و اقدامات مدیران و مسئولان را با قلم خود به مردم می‌رسانند؛ و این مهم است کسانی که در روابط عمومی کار می‌کنند، دقت کافی به قلم و حرمت آن داشته باشند. 

موحدیان ضمن تشکر از شهردار مشهدمقدس، گفت: رویکرد شهردار در انتصابات بسیار خوب بوده است و خواهشمندم انتصابات هر چه سریعتر انجام شود. شورا دخالتی در این امر ندارد و شهردار خود تصمیم گیرنده است. همچنین از ریاست کمیسیون حاشیه شهر آقای صاحبی تشکر می‌کنم، اما از زمانی که جناب عسکری ریاست این کمیسیون را به عهده گرفتند نفس تازه‌ای به این مناطق دمیده شد، از زحمات ایشان نیز تشکر می‌کنم. پروژه‌های زودبازه را بررسی کردند و بازدید‌های میدانی از نزدیک انجام دادند و امیدواریم پروژه‌های زود بازه فاز دو به زودی به نتایج خوبی برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: شهردار باید فکری برای تراکم بالای جمعیت و کمبود سرانه‌های خدماتی در حاشیه شهر کنند. در برخی مناطق تراکم جمعیت بالاست و هیچ‌گونه زمین خدماتی وجود ندارد. با تهاتر یا هر نحو دیگری باید به این مساله بپردازیم.

تذکر دو عضو شورا به شهردار و شهرداری 

در ادامه این جلسه، مجید نژادحسین، عضو شورای اسلامی شهر مشهد در تذکری به شهرداری اظهار کرد: تذکر من به شهردار در خصوص اتوبوسرانی است. این موضوع هفته گذشته مطرح شد و انتظار داشتیم مدیران سازمان معاونت فنی و عمران قبل از طرح با اعضای شورا جلساتی داشته باشند، اما انجام ندادند.

وی افزود: ما در صحن در خصوص اعداد و ارقام اختلاف نظر داشتیم. تصور من این بود که اگر یک هفته بگذرد در این زمینه صحبت می‌کنیم و ملاحظات بار مالی و تبعات آن مطرح می‌شود. در این موضوعات که بار مالی دارد باید جلسه داشته باشیم. کار کارشناسی است و با مصاحبه در روزنامه کاری پیش نمی‌رود. 

همچنین مجید طهوریان عسکری عضو دیگر شورا نیز به تذکراتی اشاره کرد و گفت: تذکر اول من در خصوص روند کند عملیات عمرانی پروژه‌های حاشیه شهر است. با توجه به بازدید از این پروژه‌ها توسط اعضای شورا و مشاهده تعطیلی کارگاه‌های عمرانی و روند بسیار کند آن، به شهرداری به صورت ویژه برای تاخیر در عملیات عمرانی پل شهید میرزایی، تعریض پل دهرود، پارک ۷۳ هکتاری و ... تذکر می‌دهم.

وی با اشاره به اینکه تذکر دوم در خصوص عدم عملیات اجرایی در بافت آبکوه است، تاکید کرد:. با توجه به گذشت ٢ سال از شروع به کار شورا، پیگیری‌های مکرر و مستمر مبنی بر عملیات اجرایی در بافت آبکوه و تعطیلی پروژه ۲۰ واحدی آن علیرغم وجود دغدغه در شورای شهر برای حل مسائل بافت، اقدام جدی مشاهده نشده و همچنان آجر روی آجر گذاشته نشده، بنابراین به شهرداری بابت عملکرد معاونت مالی سازمان و تعطیلی اقدامات بافت تذکر می‌دهم. طرح شورا بیش از ۳۰ روز در شهرداری برای اعلام نظر مسکوت مانده است.

بررسی طرح دوفوریتی عدم دریافت کرایه اتوبوسرانی از شهروندان

در بخش دیگری از جلسه ادامه بررسی طرح دوفوریتی عدم دریافت کرایه خدمات حمل‌ونقل عمومی در سازمان اتوبوسرانی از شهروندان و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی به منظور جبران هزینه‌های آن مورد بررسی قرار گرفت.

در جلسه گذشته کلیات طرح به تصویب رسید که براساس این طرح شهرداری مشهد مکلف است در راستای اجرای بند ۳-۸ سیاست‌های کلی محیط زیست ابلاغی مقام معظم رهبری به منظور ترغیب شهروندان در استفاده از حمل‌ونقل عمومی برای کاهش آلودگی هوا و روان‌سازی ترافیک شهر و با توجه به عدم امکان دریافت بهای تمام شده خدمات اتوبوسرانی از شهروندان و زائران به صورت کامل، کاهش هزینه‌های مازاد شهرداری در نگهداری، پشتیبانی و بروزرسانی سامانه‌های الکترونیکی کسر کرایه و عدم صرفه اقتصادی در نوسازی آن از استفاده‌کنندگان از خدمات حمل‌ونقل عمومی در سازمان اتوبوسرانی بخش خصوصی و سازمانی (اتوبوس، میدل‌باس، مینی‌بوس، ون و...) کرایه دریافت نکنند. در ادامه اما تباصر مورد بررسی قرار گرفت و موارد ذیل تصویب شد:

شهرداری مشهد مقدس مکلف است در راستای حفظ و بهبود کیفی و کمی اطلاعات آماری تعداد مسافران در خطوط از روش‌های جایگزین شمارنده مسافران استفاده کند. برنامه‌ریزی و پیگیری‌های لازم برای استفاده از ظرفیت واقفین و خیرین در بخش حمل‌و‌نقل عمومی را انجام دهد. نسبت به پیگیری لازم در خصوص لحاظ سهم دولت در حساب‌های فی مابین اقدام کند. نسبت به پیگیری لازم در خصوص استفاده از ظرفیت‌های قانونی از جمله بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور و برنامه‌های توسعه و ... برای جبران هزینه‌های اجرای این مصوبه اقدام کند.

همچنین شهرداری مشهد مکلف است نسبت به اجرای طرح در گام اول ۱۰ خط از خطوط منتهی به حرم مطهر و حاشیه شهر را به صورت نمونه اجرا کند، همچنین ظرف مدت سه ماه مطالعات جامع اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را انجام داده و نسبت به آماده‌سازی مدل اقتصادی و تامین منابع لازم ظرف مدت مذکور اعلام کند. اجرای کامل طرح از ابتدای سال ۱۴۰۳ الزامی است.

پس از رای مثبت اعضا به این پیشنهاد موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در اعتراض به این موضوع که این پیشنهاد تمام زحمات را زیر سوال می‌برد و پس از درگیری لفظی با ایمان فرهمندی، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد و حمید ضمیری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد جلسه را ترک کرد، اما با پادرمیانی اعضای شورا دوباره به صحن بازگشت.

مصوبات

لایحه نامگذاری یک میدان و تعدادی از معابر فرعی با حفظ شماره به نام شهدا تصویب شد

شهرداری مشهد مقدس مکلف است نسبت به نامگذاری یک میدان و تعدادی از معابر فرعی با حفظ شماره به شهدای گرانقدر به شرح ذیل اقدام کند.

براساس این لایحه در منطقه ٣ معبر فرعی چهارده معصوم ۱۰ واقع در رسالت ۵۷ (جاده سیمان) با حفظ شماره به نام شهید امیر برنجان، منطقه ۵ معبر فرعی شهید علیمردانی ۳۹ واقع در خیابان شهید علیمردانی با حفظ شماره به نام شهید خلیل الله حاجی داودلی، منطقه ۶ معبر فرعی شهید ظفری ۳۵ واقع در حر ۹۰ (شهرک شهید باهنر) با حفظ شماره به نام شهید حسن محمدی، منطقه ٨میدان واقع در تقاطع بلوار برادران شهید خلیلی و خیابان شهید جهان آرا به نام شهید عبدالصالح امینیان و در منطقه ٩ معابر فرعی نسترن ١ واقع در شهید فکوری ١٩ با حفظ شماره به نام شهید رضا محقق فر نامگذاری شود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
کاظم امامی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
0
6
باتشکرازرایگان کردن اتوبوس ها لطفا جهت رایگان شدن حمل ونقل برون شهری ریلی هوایی ودریایی هم مصوباتی داشته باشید و جهت گذراندن اوقات فراقت بازنشستگان عزیز درخصوص هتل رایگان درسفرهای خارجی به کشورهای همجوار اقدام فرماییداین اقدامات باعنایت به نزدیک شدن ایام انتخابات بسیارنافع است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
3
3
باتشکر از مسئولین شورای شهر مشهد و همچنین شهرداری مشهد بابت طرح رایگان کردن خطوط اتوبوس که اکثر استفاده کنندگان از این وسیله نقلیه قشر ضعیف جامعه هستند. باتشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
0
3
احسنت،بسیار عالی
سلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
0
5
لطفاً فکری هم به حال شلوغی شهر و مهاجرت های غیرقانونی به شهر کنین .... این از اون مهمتره
شکر پنیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
0
1
درود وخسته نباشید،لطفا اگر ممکن است،نسبت به ۲۴ ساعته فعالیت فعال ناوگان اتوبوسرانی ومترو در سطح شهر مشهد اقدام نمایید،عوض رایگان کردنشون
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->